zakelijkevlogcamera

5 ideeën voor je bedrijf om over te vloggen

Zakelijke vlogs worden steeds meer ingezet als het gaat om de marketing. Bedrijven ontdekken hoe belangrijk het is om meer persoonlijkheid te laten zien aan de consument en beelden zeggen natuurlijk meer dan duizend woorden. Toch is zakelijk vloggen niet eenvoudig. Waar moet je het nu eigenlijk over hebben?

5 ideeën voor je zakelijke vlogs

Onderwerpen voor je zakelijke vlogs zijn goed af te wisselen, maar dan moet je wel de nodige inspiratie hebben om dit te kunnen doen. KIM helpt je graag een eindje op weg en heeft 5 onderwerpen voor je verzameld. Zo kun je hiermee starten met 5 zakelijke vlogs en vervolgens goed afwisselen met de onderwerpen.

1. De vragen vlog

De vragenronde is heel belangrijk. Tegenwoordig is niets zo krachtig als het delen van kennis. Jij krijgt verschillende vragen van prospects en klanten. Deze vragen geven jou informatie over waar er nog wat onduidelijkheid bestaat. Gebruik deze informatie om vragen te beantwoorden in je zakelijke vlogs.

2. De promotie vlog

De promotieronde is ideaal wanneer je een nieuw product of een nieuwe dienst aan gaat bieden. Je kunt een zakelijke vlog maken waarin je dit product of de dienst onder de aandacht brengt. De promotieronde kun je natuurlijk ook gebruiken om bestaande producten extra te promoten, om aanbiedingen in te presenteren of om je beursdeelname te promoten.

3. De voorstel vlog

Persoonlijkheid is een waardevol iets. Mensen willen weten met wie zij zaken doen en niet zo zeer met welk bedrijf zij zaken doen. Een bedrijfsnaam is wat dat betreft weinigzeggend. Maak je bedrijf in een handomdraai persoonlijker, zodat mensen direct een comfortabeler gevoel krijgen bij je bedrijf. Dit doe je door zo af en toe eens iemand voor te stellen. Zet je medewerkers eens in het zonnetje in je zakelijke vlogs. Dit wordt zeer gewaardeerd.

4. De demonstratie vlog

Jij kunt wel zeggen dat jouw producten de beste keuze op de markt zijn, maar kun je dit ook laten zien? Demonstreer je producten eens in je zakelijke vlogs. Laat zien hoe het werkt en maak duidelijk wat de voordelen zijn. Hoe overtuigender, hoe beter natuurlijk.

5. De praktijk vlog

Breng de afdelingen van je bedrijf eens in beeld, letterlijk. Ga eens met je videocamera naar het orderpicken, bijvoorbeeld, en laat klanten eens zien hoe de bestellingen nu werkelijk worden klaargemaakt. Maak eens een rondje door je machineruimte en leg iedere machine vast, terwijl je de precieze werking ervan uitlegt. Kortom, neem de mensen zo af en toe eens mee tijdens een rondje door je bedrijf.

Wil jij ook zakelijk vloggen?

Zakelijk vloggen; steeds meer bedrijven doen het, jij ook?Neem gerust eens een kijkje op mijn YouTube kanaal om de vlogs van KIM te bekijken. Ben jij er nog niet mee begonnen, en zoek je een zakelijk vlogger die voor jou de vlogs gaat verzorgen? Neem gerust eens contact met KIM op.